• با اطمینان خریداری کنید...!
    • تضمین بازگشت وجه درصورت ناراضایتی
    • کیفیت آموزش در سطح استاندارد جهانی
    • پشتیبانی ۲۴ ساعته و سریع مدرس
    • همراه با پروژه های علمی و کاربردی

    دوره آموزش تعمیرات ایسیو (ecu) خودرو

    شما می‌توانید با شرکت در دوره آموزش تعمیرات ecu ایسیو خودرو به یک متخصص حرفه‌ای در زمینه تعمیرات این دستگاه‌ها تبدیل شوید.

     دوره‌های آموزشی مجتمع فنی و مهندسی دکتر برد به گونه‌ای برگزار می‎شوند که کارآموز بتواند بلافاصله پس از گذراندن دوره وارد بازار کار شود و دیگر نیازی به کسب تجربه یا شاگردی برای یاد گرفتن کار نداشته باشد شما بعد از شرکت در این دوره آموزشی می‎توانید بلافاصله از طریق تعمیرات انواع دستگاه‌ها شروع به کسب درآمد کنید.

    در دوره آموزش تعمیرات ایسیو برای کسانی که هیچ گونه پیش زمینه‌ای برای تعمیرات دستگاه‌های الکترونیکی ندارند را هم در نظر گرفته‌ایم و تمامی موارد پایه اعم از الکترونیک مقدماتی و پایه، آموزش کار با ابزار مورد نیاز برای تعمیرات و … را نیز در این دوره آموزش می‌دهیم.

    همچنین می‌توانید برای آموزش تعمیرات ماشین‌های اداری با دکتر برد همراه باشید.

    لیست قیمت دوره آموزشی تعمیرات ایسیو خودرو

    • کلاس خصوصی 4.500.000 تومان
    • کلاس نیمه خصوصی 2.000.000 تومان
    • مدت زمان کلاس
      مدت زمان کلاس 30 ساعت

    سرفصل‌های دوره تعمیرات ecu خودرو

    • مبانی الکترونیک 1

    – شناخت قطعات smd ،dip، تعاریف اولیه ولتاژ، جریان، مقاومت

    – تعریف مقاومت: شناخت مقاومت های ثابت و متغیر و تست این نوع در ecu

    – تعریف سلف و تست این نوع قطعات (1 جلسه )

    • مبانی الکترونیک 2

    _ تعریف دیود و تست این قطعات

    _ تعریف انواع ترانزیستور و تست این نوع قطعات

    _ تعریف رگلاتور و تست رگلاتور در برد ecu

    _ تعریف کریستال و تست کریستال در بردهای ecu

    _ تعریف IC و انواع IC ها در برد و تست قطعه IC روی برد ECU (یک جلسه)

    • الکترونیک کاربردی در ecu

    _ آشنایی با ساختار میکرو و انواع حافظه ها در ecu

    _ دیتا شیت کردن

    _ کار با پروگرامز (1 جلسه)

    _ آشنایی با ابزار کارگاهی

    _ کار با دستگاه های کارگاهی برداشتن و گذاشتن IC روی بردهای ایسیو (2 جلسه)

    • کارکرد ECUها

    _ آشنایی با سیستم عملکرد سنسور ها و عملکرد ماشین

    • اصطلاحات خودرو

    _ معرفی انواع ecuهای خودرو sagem ، siemens ، bosch

    _ آشنایی باسیستم برق خودرو و مولتی پلکس و نود های مولتی پلکس ( 1 جلسه )

    _ شناخت عیب های ماشین و راهکار های رفع عیب 1

    _ مشکلات فن

    _ انژکتور

    _ مشکلات کویل

    _ مشکلات استپر موتور و دریچه گاز

    _ مشکلات سنسور اکسیژن

    _ مشکلات ناک سنسور

    _ مشکلات خرابی کریستال کنار ایسیو (1 جلسه)

    _ شناخت عیب‌های ماشین و راهکار های رفع عیب 2

    _ مشکلات قفل مرکزی

    _ مشکلات شیشه بالابر

    _ مشکلات چراغ‌های کوچک

    _ مشکلات چراغ‌های بزرگ

    _ مشکلات کولر

    _ ریست کردن ecu

    _ مشکلات کیلومتر

    _ مشکلات airbag

    _ مشکلات abs

    _ مشکلات ecuهای گاز ( 1 جلسه )

    • کار با نرم افزار های موجود

    _ IC تعریف سوییچ

    _ کار با ecu تستر و دیاگ

    _ کار با پروگرامر ( 1 جلسه )

    _ دانلود تبدیل ecu

    • نقشه خوانی

    _ آشنایی با سیم کشی برق و نقشه کشی (4 جلسه)

    تفاوت شرکت فنی و مهندسی دکتر برد با سایر آموزشگاه ها

    از ابتدا شرکت دکتر برد تمایل داشته که تمامی کلاس‌ها در محیطی کاملا حرفه ای و به صورت عملی برگزار شود. بر خلاف سایر آموزشگاه‌های حال حاضر که بیشتر محیطی تئوری دارند، ما از روز اول شما را با کار عملی و  تعمیر برد به صورت فیزیکی آشنا می‌کنیم.

    جدا از موارد تخصصی کارشناسان ما علاوه بر آموزش مباحث اصلی، به شما مهارت‌هایی نظیر ارتباط با مشتری ، هزینه قطعات و خرید قطعات از خارج کشور را آموزش می‌دهند.

    دکتر برد ارائه دهنده مدارک بین المللی و داخلی

    شرکت فنی و مهندسی دکتر برد علاوه بر مدارکی اعم از (فنی حرفه‌ای، مدرک رسمی دکتر برد و …) که توسط سایر آموزشگاه‌ها ارائه می‌شود، مدارک داخلی و بین المللی دیگری شامل مدارک صادره از وزارت دفاع، آدیسو که مورد تایید کشور چک هست و … را نیز در صورت اتمام دوره‌ی آموزشی به هنرجو ارائه می‌گردد.

    Previous
    Next

    خوابگاه دانشجویی مجموعه دکتر برد

    شرکت فنی و مهندسی دکتر برد برای اسکان دانشجویانی که از شهرهای دیگر به مجموعه دکتر برد می‌پیوندند، خوابگاه‌هایی را در نظر گرفته است که نزدیک ترین مسیر را به شرکت دارند.

    از خصوصیات این خوابگاه ها می توان موارد به موارد زیر اشاره کرد:

    ویدئو بخشی از دوره آموزش تعمیرات ایسیو خودرو

    پخش ویدیو

    سوالات متدوال

    شما در این دوره با ایسیو خودرو آشنا شده و به صورت عملی توانایی تعمیرات آن را کسب می‌کنید.

    در صورت اتمام دوره به فن آموز مدارک داخلی(فنی حرفه‌ای، تاییدیه معتبر دکتربرد) و بین المللی(صادره از وزارت دفاع، آدیسو) ارائه می‌گردد.

    دوره‌های دکتر برد به سه صورت حضوری، غیرحضوری و مجازی برگذار می‌شود، این آموزش‌ها در قالب عملی ارائه شده و تضمین می‌کند پس از اتمام دوره شما توانایی کسب درامد از مهارت آموخته شده را خواهید داشت.

    توضیحات بیشتر

    آینده شغلی تعمیرات ایسیو خودرو چگونه است؟

    از آنجایی که قیمت خودرو رشد صعودی زیادی داشته، در پی این موضوع قیمت ایسیو نیز رشد بسزایی داشته است. بدین منظور با توجه به حساسیت ایسیو، تعمیرات ایسیو نیز بسیار حساس می باشید.
    بنابراین افراد با بروز مشکل در ایسیو به دنبال فردی بسیار ماهر، حرفه ای و کار دیده ای می گردند که بدون خطا بتواند تعمیرات ایسیو را انجام دهد. بنابراین در صورت مهارت در این رشته، افراد می توانند بازار کار را از آن خود کنند و درآمد بالایی نیز داشته باشند.
    همچنین به دلیل جدید بودن رشته ایسیو کمبود متخصص در این حوزه احساس می شود. اگر به دنبال مهارت تعمیرات ایسیو هستید هرچه سریعتر وارد این حوزه شده و دانش خود را در این زمینه بالا ببرید.
    اگر برنامه ی صحیحی در یادگیری تعمیرات ایسیو داشته باشید به راحتی می توانید این بازار کار را به دست گیرید که پیشنهاد ما به شما ثبت نام کلاس های تعمیرات ایسیو دکتر برد است.

    درآمد تعمیر کار ایسیو چقدر است؟

    ما به طور قطع نمیتوانیم از درامد ماهانه تعمیرات ایسیو صحبت کنیم. پرا که تعمیرات ایسیو هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و بسته به عوامل زیادی همچون مهارت شما و مکانی که در آن مشغول به کار هستید برمی گردد.
    تخمین درآمد این شغل به طور متوسط بین 20 تا 40 میلیون می باشد.
    اگر شما به دانش تعمیرات ایسیو برسید می توانید رزومه خود را به شرکت های خودرو سازی مانند سایپا، ایران خودرو و … ارسال کرده و در این بخش ها مشغول به کار شوید.
    با استخدام در این شرکت ها ممکن است در ابتدا درآمد بالایی نداشته باشید اما در صورتی که در این شرکت ها استخدام شوید، ممکن است در ابتدای ورود، حقوق شما پایین باشد اما در مدت زمان کوتاهی درآمد شما به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
    علاوه بر شرکت های خودرو سازی می توانید در مراکز و کارگاژهای تعمیرات خودرو مشغول به کار شوید یا به صورت شخصی در زمینه تعمیرات ایسیو فعالیت کنید. همچنین می توانید یک وب سایت در زمینه تعمیرات ایسیو راه اندازی کنید و در این زمینه فعالیت داشته و دامنه فعالیت خود را گسترش دهید.

    ایسیو چیست؟

    ECU اصطلاحا به واحد کنترل موتور و هر واحد کنترل الکترونیکی که جزء هر سیستم مکاترونیک خودرو گفته می شود و فقط مختص کنترل موتور نیست. در صنعت خودرو، اصطلاح ECU اغلب به واحد کنترل موتور (ECU) یا واحد کنترل موتور (ECM) مربوط می شود. اگر این واحد، موتور و هم گیربکس را کنترل می کند، اغلب به آن ماژول کنترل نیروی محرکه (PCM) می گویند.

    اساساً ECU موتور تزریق سوخت و در موتورهای بنزینی زمان جرقه را به منظوز احتراق آن کنترل می کند و موقعیت داخلی موتور را با استفاده از سنسور موقعیت میل لنگ تعیین می کند، تا انژکتورها و سیستم احتراق دقیقاً در زمان صحیح خود فعال شوند.

    علارغم اینکه به نظر می رسد می توان آن را به صورت مکانیکی انجام داد(کمااینکه در گذشته این چنین بود)، اما در حال حاظر این فرایند کمی سخت تر از حالت معمول است.

    مفهوم مخلوط

    موتور احتراق داخلی در اصل یک پمپ بادی بزرگ است که با استفاده از سوخت، خود را تغذیه می کند. وقتی هوا جذب می شود، باید سوخت کافی برای ایجاد نیرو، جهت تقویت عملکرد موتور و هم چنین تامین مقدار مفید برای حرکت خودرو در مواقع لازم، فراهم شود. این ترکیب هوا و سوخت “مخلوط” نامیده می شود.

    اگر این مخلوط زیاد باشد موتور اصطلاحا “خفه” می کند و اگر خیلی کم باشد موتور قادر به تغذیه خود یا خودرو نخواهد بود.

    نه تنها مقدار مخلوط مهم است، بلکه نسبت آن مخلوط نیز باید متناسب باشد. اگر سوخت زیاد واکسیژن بسیار کم باشد احتراق نامساعد بوده و اتلاف کننده است. اگر سوخت بسیار کم و اکسیژن زیاد باشد، احتراق را کند و ضعیف می کند.

    این مقدار و نسبت مخلوط در موتور ها را با دستگاه اندازه گیری کاملاً مکانیکی به نام کاربراتور کنترل می کردند. با توجه به نیاز  وسایل نقلیه مدرن به مصرف سوخت با بازدهی بالا و آلایندگی کمتر، این مخلوط باید با دقت بیشتری کنترل شود.

    تنها راه برای فراهم کردن این شرایط سخت، سپردن کنترل موتور به ECU (واحد کنترل موتور) است. ECU وظیفه کنترل تزریق سوخت، احتراق و لوازم جانبی موتور را با استفاده از معادلات و جداول عددی ذخیره شده به صورت دیجیتالی و غیر آنالوگ دارد.

    نحوه عملکرد ایسیو

    ECU در هنگام تعیین  نسبت صحیح مخلوط باید با متغیرهای زیر سروکار داشته باشد:

    • شرایط موتور
    • دمای موتور/مایع خنک کننده
    • دمای هوا
    • دمای سوخت
    • کیفیت سوخت
    • محدودیت فیلتر متفاوت
    • فشار هوا
    • راندمان پمپاژ موتور

    بنابراین نیاز است تا این متغیر ها بوسیله تعدادی سنسور اندازه گیری شده و عملکرد آن ها طبق منطق برنامه نویسی به درستی متعادل شوند.

    افزایش نیاز های موتور (مانند شتاب) مستلزم افزایش مقدار کل مخلوط است. به دلیل ویژگی های احتراقی سوخت های مورد استفاده ، تغییر نسبت این مخلوط ها نیاز به تغییر دارند. وقتی پدال گاز را فشار می دهید، سوپاپ گاز باز می شود تا هوای بیشتری وارد موتور شود. افزایش میزان جریان هوا به درون موتور توسط سنسور متر جریان هوای توده ای (MAF) انجام می شود تا بتواند سوخت تزریقی را تغییر داده و نسبت مخلوط را در محدوده مناسب قرار دهد.

    دستیابی به بهترین میزان نیرو

    برای دستیابی به  بهترین میزان نیرو و احتراقی ایمن،ای سی یو باید نسبت مخلوط را تغییر داده و سوخت بیشتری در زیر گاز کامل تزریق کند  که به آن مخلوط غنی می گویند. در مقابل، یک روش سوخت رسانی یا خطایی که منجر به تزریق کمتر از حد معمول سوخت شود، منجر به ایجاد “مخلوط رقیق” می شود.

    علاوه بر محاسبه سوخت بر اساس نیازهای راننده، دما نقش مهمی در معادلات مورد استفاده دارد. از آنجا که بنزین به صورت مایع تزریق می شود، قبل از احتراق باید تبخیر رخ دهد. در موتورهای داغ، کنترل این کار آسان است، اما در موتورهای سرد مایع کمتر بخار می شود و باید سوخت بیشتری تزریق شود تا نسبت مخلوط در محدوده مناسب احتراق قرار بگیرد.

    قبل از استفاده از ECU، این کار توسط “خفه کردن” در کاربراتور مدیریت می شد. این خفه کننده یک فلپ ساده بود که جریان هوا را در کاربراتور محدود می کرد و باعث افزایش خلاء در جت ها می شد تا جریان سوخت بیشتر افزایش یابد. این روش نادرست،  اغلب مشکل ساز بود و نیاز به تنظیم همیشگی داشت و بسیاری از آن ها هنگام رانندگی به صورت دستی توسط راننده تنظیم می شد.

    دمای هوا نیز همانند فشار متغیر جوی در کیفیت احتراق نقش دارد.

    جلسات دوره

    جلسه (زمان کل دوره: )
    • نمایش غیر رایگان

    نظرات کاربران

    بدون دیدگاه User Comments

      دیدگاه خود را بنویسید:

      Submit a Comment
      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      قوانین ارسال دیدگاه در سایت

      • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
      • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
      • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
      • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
      • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

      دوره های مرتبط

      Related Courses

      کارشناسان ما حتما باهاتون تماس میگیرن