جشنواره زمستانه تا بهار(جشنواره عیدانه) ۱۰ درصد تخفیف در کل دوره ها مهلت ثبت نام فقط و فقط تا ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲

آموزش تعمیرات کولر گازی (اسپلیت)

شما می‌توانید با شرکت در دوره آموزش تعمیرات کولر گازی به یک متخصص حرفه‌ای در زمینه تعمیرات این دستگاه‌ها تبدیل شوید. دوره‌های آموزشی مجتمع فنی و مهندسی دکتر برد به گونه‌ای برگزار می‌شوند که کارآموز بتواند بلافاصله پس از گذراندن دوره وارد بازار کار شود و دیگر نیازی به کسب تجربه یا شاگردی برای یاد گرفتن کار نداشته باشد.

پس شما بعد از شرکت در این دوره آموزش تعمیرات کولر گازی و اسپلیت می‌توانید بلافاصله شروع به کسب درآمد کنید.

البته در دوره آموزش تعمیرات اسپیلت  و آموزش نصب کولر گازی کسانی که هیچ گونه پیش زمینه‌ای برای تعمیرات دستگاه‌های الکترونیکی ندارند را هم در نظر گرفته‌ایم و تمامی موارد پایه اعم از الکترونیک مقدماتی، آموزش کار با ابزار مورد نیاز برای تعمیرات و… را نیز در این دوره آموزش می‌دهیم.  همچنین می‌توانید در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی شرکت کنید.

معرفی دوره آموزش نصب و تعمیرات کولرگازی

برای مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید:
چرا مجموعه دکتر بُرد ؟
+
دانشجو
+
دوره آموزشی
+
کارگاه فعال
%
رضایت دانشجویان
سرفصل های دوره آموزش نصب و تعمیرات کولرگازی (اسپیلت)

سرفصل آموزش نصب کولر گازی

سرفصل آموزش تعمیرات کولر گازی

قیمت آموزش نصب و تعمیرات کولرگازی (اسپیلت)

قیمت آموزش تعمیرات برد کولر گازی

  • کلاس حضوری 1.800.000 تومان
  • مدت زمان کلاس 20 ساعت

قیمت آموزش نصب و تعمیرات مکانیکی کولر گازی

  • کلاس حضوری 3.800.000 تومان
  • مدت زمان کلاس 15 ساعت
همه کلاس ها و دوره ها شامل 5 سال پشتیبانی می باشد

این دوره به شما پیشنهاد می شود : آموزش تعمیرات پکیج

خوابگاه مجموعه دکتر برد

در صورتی که متقاضی حضور در دوره های آموزشی شرکت فنی و مهنی دکتر برد هستید ولی مشکل محل سکونت دارید ، نگران نباشید . مجموعه دکتر برد برای عزیزانی که از شهرهای دیگر تشریف می آورند و مشکل اسکان دارند ، خوابگاه هایی در نظر گرفته است . برخی خصوصیات و مزایای این خوابگاه ها عبارت اند از :

  • اینترنت پر سرعت
  • اتاق مطالعه
  • نزدیک بودن به ایستگاه مترو
  • مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • خشک شویی

مدرک فنی حرفه ای تعمیرات کولر گازی

1 - مدرک سازمان فنی حرفه ای کل کشور

سازمان فنی حرفه ای کشور زیر نظر سازمان جهانی کار هست که این مدرک قابل استعلام در کل جهان می باشد .

مدرک فنی حرفه ای دکتربرد  کدملی سازمان شغلی محسوب نیز میشود که  بعد از اتمام دوره و معرفی به سازمان فنی حرفه ای کل کشور آزمون گرفته میشود. آزمون دارای دوبخش تئوری و عملی هست.از امتیاز های فنی حرفه ای دکتربرد وام بعد از اتمام دوره نیز هست.

2 - مدرک آزاد فنی حرفه ای مجموعه دکتربرد

که این مدرک زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور هست و این مدرک مهر آموزشگاه و برند مجموعه داراست که جزء سابقه کاری محسوب میشود.

3 - مدرک بین المللی دکتربرد

این مدرک مهر دادگستری و امور خارجه برروی این مدرک درج شده  که قابل استعلام می باشد و نسبت که کشور متقاضی ترجمه میشود البته برای این مدرک بعد از کرفتن مدرک فنی حرفه ای دکتر  میباشد.

قبل
بعدی
تصاویر رضایت دانشجویان دوره ها و اساتید
دوره تعمیرات کولر گازی اسپلیت
  • در فصل تابستان درآمد تعمیرات کولر گازی برای نصاب‌های کولرگازی بیش از حد انتظار بالا می رود. در صورت یادگیری مهارت نصب و تعمیر کولر گازی با سرویس ساده برای هر منزل می توان درآمد بسیار خوبی داشت
    از طرف دیگر مصرف کنندگان نیز به کار تعمیرکاران کولر گازی احتیاج پیدا می کنند. چرا که کولرهای گازی بدون سرویس، هزینه برق مصرفی بالایی خواهند داشت. هزینه ای که مصرف کنندگان را مجاب به سرویس کولرهای گازی می کند. بنابراین در اول فصل تابستان تماس های زیادی از طرف مردم و نمایندگی ها برای سرویس کولرگازی به فرد متخصص می شود.

  • کولرهای گازی ایستاده به دلیل برخورداری از ساختار مدرن و طراحی شیک جزو پرطرفدارترین‌ها هستند. این مدل از کولرهای گازی دارای ویژگی‌هایی چون ابعاد باریک، قابلیت جابجایی و نیز نصب و جابه جایی بسیار راحت هستند.

    کاربران این مدل از کولر گازی می‌بایست به سرویس‌های دوره‌ای توجه ویژه‌ای داشته باشند و در بازه‌های زمانی مشخص آن‌ها را انجام دهند. عدم توجه به سرویس به موقع کولر گازی و به تأخیر انداختن آن، افت عملکرد قطعات این دستگاه را به همراه خواهد داشت.
    بر عکس، اگر سرویس و تعمیر کولر گازی ایستاده به موقع انجام شود، به دلیل گردگیری‌ها و رفع نواقص احتمالی، افزایش عمر مفید این دستگاه را در پی‌خواهد داشت.

    البته باید توجه داشت که سرویس‌های دوره‌ای و تعمیر کولر گازی ایستاده تنها زمانی اثربخش خواهد بود که توسط کارشناسان مجاز و متخصصان حرفه‌ای این کار انجام شود. در غیر اینصورت امکان دوچندان شدن خرابی‌های پیش آمده در این دستگاه و تداوم اشکال پیش آمده وجود دارد.

  • از میان ارورهای کولر گازی پرتابل مواردی چون خنک نکردن کولر گازی پرتابل، کم شدن و کاهش پرتاب باد کولر گازی پرتابل، توقف کولر و نمایش کد خطا در هنگان کار یا قبل از شروع به کار، سرریز شدن آب کولر در هنگام کار، اتمام یا کاهش گاز کولرپرتابل و نیاز به شارژ گاز کولر پرتابل و عدم تولید سرما در تابستان و گرما در زمستان به نظر شایع‌تر و متداول تر می‌آیند.

    اگر چه تعمیرات کولر گازی پرتابل، به دلیل امکان جابجایی آنها، ساده‌تر از دیگر کولرهاست، با این وجود کولرهای پرتابل نیز جهت تعمیر بایدها و نبایدهای خاص خود را دارند که می‌بایست مدنظر قرار گیرند.

    تعمیرات کولر گازی پرتابل توسط کارشناسان و متخصصان این حوزه، طی صحیح فرآیند عیب‌یابی کولر گازی، استفاده از قطعات اورجینال جهت تعویض قطعات معیوب، استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات تعمیر و … برخی از مواردی هستند که در روند تعمیر این مدل از کولرگازی می‌بایست مدنظر قرار گیرند.

    گاهی اوقات در هنگام تعمیرات کولرگازی تعمیرکار متوجه می‌شود که ایراد دستگاه مربوط به یک قطعه‌ی خاص است و ایراد این قطعه عملکرد کل دستگاه را با اختلال مواجه ساخته است. لذا ابتدا اقدام یه تعمیر قطعه ی مورد نظر می نماید.

    در صورتی که پس از بررسی جهت تعمیرات تعمیرکار کولرگازی متوجه شود که، قطعه به طور کامل از بین رفته و امکان تعمیر آن وجود ندارد، اقدام به تعویض قطعه ی مورد نظر خواهد نمود. تعویض قطعات کولرگازی پس از مشورت با صاحب دستگاه و هماهنگی های لازم با او انجام خواهد شد.

    مشکلات رایج کولر گازی، در بر گیرنده تمامی اختلالاتی است که عملکرد این محصول را با مشکل مواجه می سازد. این مشکلات ناشی از وجود نقص در یکی از قطعات دستگاه بوده و باید در اسرع وقت مورد بررسی و ترمیم قرار بگیرند.

    مواردی از جمله: خنک نکردن، کاهش باد سرد، نشت آب، نشت گاز، نشت آب، خاموش نشدن، روشن نشدن، کار نکردن فن، کاهش یا تمام شدن شارژ و مواردی از این دست، جزء مهم ترین و اصلی ترین مشکلات انواع کولر های گازی به شمار می روند.

    این مشکلات به گونه ای هستند که عملکرد دستگاه را به صورت مشهود مختل کرده و باید توسط یک متخصص تعمیرات لوازم خانگی بررسی و ترمیم گردند. توجه داشته باشید که مشکلات رایج کولر گازی باید در اسرع وقت برطرف گردند؛ در غیر این صورت ممکن است آسیب های جدی تری را در بخش ها و قطعات مختلف دستگاه ایجاد نموده و تعمیرات آنها پر دردسر تر و پر هزینه تر گردد.

    ولر گازی یک محصول بسیار کاربردی است که ساعات زیادی را در شبانه روز روشن بوده و کار می کند. این مساله در کنار عواملی همچون: نوسانات برق، خرابی قطعات، آلودگی فیلترها و … موجب تسریع روند فرسایشی دستگاه شده است. ما می خواهیم امروز و در این مطلب، ترفندهایی را به شما آموزش دهیم که بتوانید با استفاده از آنها، چند سالی بیشتر از کولر گازی خود استفاده کنید.

    ترفندها و روش های افزایش عمر کولر گازی ، اقدامات بسیار ساده ای هستند که بسیاری از کاربران به راحتی از کنار آن‌ها عبور می کنند. این در حالی است که با رعایت کردن این نکات، عمر کاری دستگاه افزایش یافته می‌توانید سال‌های بعد هم از آن استفاده کنید. برای اطلاع از 4 ترفند کاربردی برای افزایش عمر کولر گازی، از شما دعوت می‌کنیم به ادامه مطلب توجه کنید.البته برای قلق های تعمیراتی و نصب کولر گازی میتوانید در دوره آموزش نصب کولر گازی شرکت کنید 

  • آموزش نصب کولر گازی ایستاده ، مقوله ای بسیار مهم است چرا که چگونگی انجام مراحل نصب کولر گازی، به میزان بسیاری در کیفیت عملکرد دستگاه تاثیر گذار می‌باشد. آنچه در نصب این دستگاه اهمیت دارد این است که مراحل به ترتیب و با دقت انجام شوند.

    قبل از هر چیز، باید محل مناسبی را جهت نصب پنل داخلی انتخاب کنید. این محل باید از منابع حرارتی دور باشد و به گونه ای انتخاب شود که باد کولر به کل فضای مورد نظر برسد. سپس لازم است که محل نصب پنل داخلی را مشخص نمایید.

    پنل بیرونی باید در فضایی نصب شود که هوای کافی در آن جریان داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است کمپرسور یا کندانسور قادر به عملکرد صحیح و بی نقص نباشند. پس از طی این مراحل، باید اتصالات را بررسی کرده و مطمئن شوید که ایرادی ندارند.

    وجود هرگونه مشکل در کابل ها و اتصالات این دستگاه، فرایند تعمیر کولر گازی ایستاده را با مشکلات جدی مواجه خواهد ساخت. در نهایت، لوله ها را وصل کرده و پس از شارژ گاز کولرگازی ، کولر را امتحان کنید.

    دقت کنید که اگر ظرفیت کولر شما بالا بود و نیاز به برق سه فاز داشت، حتما از یک تکنسین برق برای نصب کولر گازی ایستاده کمک بگیرید.

  • شاید برایتان جالب باشد؛ اما یکی از ترفندهای افزایش عمر کولر گازی ، این است که در هنگام انتخاب دستگاه، به ابعاد و مساحت محیط نیز توجه کنید. به جز مساحت محیط، آب و هوای منطقه هم تا حد زیادی در طول عمر کولرگازی و اسپلیت تاثیر گذار است. اگر ظرفیت دستگاه کم بوده و توان خنک کنندگی محیط را نداشته باشد، کمپرسور برای تامین سرمای لازم، فشار مضاعفی را تحمل می کند.

    تکرار و تداوم این روند، به مرور زمان موتور یا کمپرسور کولر شما را از کار خواهد انداخت. در شرایطی هم که ظرفیت خنک کنندگی بیشتر از مساحت و ابعاد محیط باشد، سرما به هدر رفته و کولر گازی عملا به یک مصرف کننده برق تبدیل خواهد شد.

    لذا پیش از خرید و برای افزایش عمر کولر گازی ، حتما به ویژگی ها و ظرفیت های کاری آن توجه کرده و دستگاه را متناسب با محیط مورد نظرتان انتخاب کنید.

    یکی از توصیه‌های همیشگی کارشناسان تعمیر کولر گازی به کاربران این دستگاه، این است که در هنگام کار دستگاه، از ورود گرما به محیط جلوگیری کنند.

    شاید برایتان جالب باشد بدانید که این کار علاوه بر افزایش میزان خنک کنندگی، موجب افزایش عمر کولر گازی هم خواهد شد. از طرفی، بهتر است موقع کار کولر ، منابع گرمازای داخل محیط را غیر فعال کنید.

    روشن بودن محصولاتی مثل لامپ، تلویزیون، اجاق گاز و …، هم سرمای کولرگازی را کم می کند و هم فشار بیشتری را به کمپرسور تحمیل می نماید. فشار بیش از حد به کمپرسور، در دراز مدت موجب از کار افتادن این قطعه و بروز مشکلات جدی در روند کاری دستگاه خواهد شد.

    آخرین مورد از ترفندهای افزایش عمر کولر گازی، به سرویس این دستگاه ارتباط دارد. با شسته و تمیز شدن کویل ها و فیلترها ، کولر می تواند با حداکثر توان خود کار کرده و عملیات تبرید را به درستی انجام خواهد داد.

     این کار همچنین باعث می شود که قطعات کولر گازی جان تازه‌ای بگیرند و در نتیجه، شاهد افزایش عمر کولر گازی خواهید بود. به منظور سرویس کولر گازی خود به شکل حرفه ای و تخصصی می‌توانید از همکاران ما در نمایندگی تعمیرات کولر گازی مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

    یکی از موثر ترین اقدامات در افزایش عمر کولر گازی ، نصب درست و بی نقص این دستگاه است. نصب کولر گازی فرایند بسیار مهمی است و اگر به شکل ناقص انجام شود، عملکرد دستگاه را با مشکلات جدی مواجه خواهد ساخت.

    به عنوان مثال، اگر دستگاه پس از نصب تراز نشود، بلبرینگ ها در دراز مدت معیوب خواهند شد. جریان داشتن هوا در محل نصب پنل خارجی و نیز دور بودن پنل داخلی از منابع حرارتی هم جزء نکاتی هستند که باید در هنگام نصب دستگاه مورد توجه قرار دهید.

    اگر چه در اسپلیت‌های امروزی تلاش شده تا از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده شود، اما این دستگاه‌ها نیز گاه به دلیل عدم استفاده صحیح و گاه به دلیل بدی شرایط دچار خرابی می‌گردند. در ارتباط با خرابی‌های اسپلیت، تجربه نشان داده که کار کردن‌های بی‌وقفه و عدم توجه به سرویس‌های دوره‌ای دو مورد از اصلی‌ترین علل ایجاد خرابی در این دستگاه هستند.
    از همین رو کارشناسان تعمیرات کولر گازی اسپلیت توصیه می‌کنند در صورت استفاده از این دستگاه توجه ویژه‌ای به سرویس‌های دوره‌ای اسپیلت، شارژ گاز به موقع دستگاه، رعایت استانداردهای مرتبط با استفاده از اسپیلت و … گردد. 

    وجه به این موارد ضمن آنکه شما را از تعمیرات کولر گازی اسپلیت بی‌نیاز می‌سازد، سبب افزایش عمر مفید دستگاه شده و استهلاک قطعات آن را به تأخیر می‌اندازد که در دوره آموزش تعمیرات اسپلیت گفته میشود.

آموزش رایگان تعمیرات کولر گازی (اسپلیت)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2.7]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

برخی از سازمان هایی که مجموعه دکتر برد افتخار همکاری با آن ها را داشته است

ارتباط با ما

لینک های مفید

دنبال کنید

درخواست مشاوره رایگان

© کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به دکتر برد می باشد و هر گونه کپی برداری از محتوا و محصولات سایت پیگرد قانونی دارد.

enemad-logo
کارشناسان ما حتما باهاتون تماس میگیرن