جشنواره زمستانه تا بهار(جشنواره عیدانه) ۱۰ درصد تخفیف در کل دوره ها مهلت ثبت نام فقط و فقط تا ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲

ریمپ ایسیو چیست و چگونه انجام می شود؟

فهرست مطالب

ریمپ ایسیو چیست؟

ریمپ، که گاهی اوقات تنظیم ECU نامیده می‌شود. زمانی است که تنظیمات «واحد کنترل موتور» ایسیو خودرو برای بهبود چندین بخش عملکرد خودرو تغییر می‌کند. با بازنویسی تنظیمات موجود با نرم افزار جدید، مالک می تواند خودرو را برای مدیریت تزریق سوخت، جریان هوا، سنسورها و موارد دیگر (در چارچوب محدودیت های قانونی) مجدد برنامه ریزی کند.

ریمپ به شما این امکان را می دهد که عملکرد وسیله نقلیه خود را با تغییر نحوه حرکت موتور خودرو تغییر دهید. با این حال، نحوه انتخاب راننده برای استفاده از ماشین تنظیم شده است که در نهایت تصمیم می گیرد که تیونینگ ECU چه تاثیری داشته باشد.
برای مثال، ریمپ مجدد یک وسیله نقلیه، تأثیری بر مصرف سوخت ندارد. اما، این از نظر فنی درست نیست. در نتیجه نقشه برداری مجدد ECU، یک خودرو معمولاً شاهد افزایش قدرت است. که می تواند به قیمت مصرف سوخت بیشتر تمام شود. مالکان اغلب پس از ریمپ مجدد، رانندگان با لذت بیشتری رانندگی می کنند.
از سوی دیگر، اگر راننده تصمیم بگیرد عادات رانندگی خود را تغییر دهد تا از افزایش قدرت در طول محدوده دور و تغییر دنده حداکثر استفاده را ببرد. می تواند مصرف سوخت را بهبود ببخشید. این موضوع به نحوه انتخاب راننده برای استفاده از ماشین تنظیم شده که تعیین میکند چه میزان به صرفه عمل کند بستگی دارد.

موتور خودرو همچنین می‌تواند پاسخگوتر شود و به راننده اجازه می‌دهد راحت‌تر سبقت بگیرد. این موضوع می‌تواند تعداد تغییرات دنده‌ای که راننده باید انجام دهد را کاهش ‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا موقعیت‌هایی را که به گشتاور بیشتری نیاز دارند بدون انداختن به دنده‌های پایین‌تر مدیریت کنند. البته این موضوع می تواند به افزایش مصرف سوخت در صورت استفاده استراتژیک کمک کند.

ریمپ ایسیو چیست

ریمپ چگونه کار می کند؟

ریمپ خودرو، تنظیمات و نرم‌افزار پیش‌فرض سازنده را روی ECU تغییر می‌دهد، و آن را با نرم‌افزار جدیدی جایگزین می‌کند که می‌توان آن را تغییر داد و مطابق با مشخصات مالک آن (در چارچوب محدودیت‌های قانونی) تنظیم کرد.

هنگامی که یک وسیله نقلیه مجدداً نقشه برداری می شود. نرم افزار سفارشی شده به پورت سریال خودرو متصل می شود، نرم افزار ECU قدیمی بازنویسی می شود (گاهی اوقات به عنوان پورت OBD شناخته می شود). این عملکرد ساده فرآیند تیونینگ یک وسیله نقلیه را به میزان قابل توجهی آسان کرده است و مشاغل زیادی را برای مهندسان تیونینگ و توسعه دهندگان نرم افزار ECU متخصص ایجاد کرده است.

ریمپ ایسیو

remap چه تاثیراتی می تواند داشته باشد؟

با تغییر نرم‌افزار ECU، موتور می‌تواند بسیار نزدیک‌تر به حداکثر توانایی‌های خود عمل کند. – اغلب با افزایش اسب بخار و گشتاور 20٪ یا بیشتر! به‌طور پیش‌فرض، عملکرد اکثر خودروها به دلایل متعدد، هنگام خروج از کارخانه، عمداً کاهش می‌یابد. اغلب این می تواند برای رعایت مقررات انتشار گازهای گلخانه ای، یا مقررات اقتصادی یا سر و صدا باشد.

علاوه بر این، وسایل نقلیه همیشه با گارانتی ارائه می شوند و آخرین چیزی که سازنده می خواهد این است که موتورهای آسیب دیده را بازسازی یا جایگزین کند. به همین دلیل عملکرد همیشه در حد توانایی موتور حفظ می شود.

اکثر سازندگان نیز تمایل دارند نسخه های فیس لیفت شده هر مدل خودرویی را که تولید می کنند. پس از چند سال قبل از تولید نسخه های کاملاً جدید عرضه کنند. با تنظیم این تنظیمات ECU روی مدل های فیس لیفت شده، می توانند با سرعت و به راحتی ارقام عملکرد خودرو را افزایش دهند و بدون نیاز به مهندسی اضافی، آنها را مطلوب تر کنند. ریمپ یک وسیله نقلیه، می تواند تأثیر فوری بر سرعت و قدرت داشته باشد. در برخی موارد، ریمپرها ادعا می کنند که 30-40 اسب بخار قدرت و گشتاور تا 80 نانومتر افزایش داده اند!

آیا ریمپ ایسیو فقط یک تغییر نرم افزاری است؟

بله. ریمپینگ اغلب تیونینگ مرحله 1 نامیده می شود و به عنوان بخشی از بسیاری از مراحل ارائه شده توسط شرکت تیونینگ انجام می شود.  مرحله 1 تقریباً همیشه فقط یک تغییر ساده نرم افزار ECU است. مرحله 2 و فراتر از آن معمولاً شامل تغییرات بیشتر نرم افزاری و همچنین سخت افزارهای اضافی مانند سیستم اگزوز جدید و پمپ سوخت پرفشار است. مراحل 3 و 4 اغلب شامل ارتقاء توربوشارژر یا سوپرشارژر خودرو است. مراحل بعدی معمولاً به کار تهاجمی بیشتری نیاز دارند و نسبت به مرحله اول افزایش عملکرد کمتری در هر پوند دارند.

آیا ریمپ ایسیو برای موتور خطرناک است یا مضر؟

تغییر تنظیماتی که بر کنترل موتور تأثیر می‌گذارد می‌تواند اثرات مضری داشته باشد. این همه بستگی به این دارد که چه کسی نرم‌افزار را نوشته است، و چگونه تیونر خودرو آن را روی خودرو پیکربندی می‌کند. به همین دلیل ما هرگز نصب نرم افزار خود یا نرم افزار یک شرکت تایید نشده را توصیه نمی کنیم.

شرکت‌های تیونینگ تخصصی وجود دارند که نرم‌افزار ECU را می‌نویسند. , معمولاً آن را برای یک سال یا بیشتر بر روی بسیاری از وسایل نقلیه قبل از در دسترس قرار دادن آن در دسترس عموم آزمایش می کنند و تغییر می‌دهند. رفتن به یکی از این شرکت ها به این معنی است که نرم افزاری که نصب کرده اید به احتمال زیاد برای استفاده ایمن خواهد بود، اما همیشه ابتدا نظرات را بررسی کنید.

آیا ریمپ بر گارانتی تأثیر می گذارد؟

از آنجایی که نرم افزار در حال نصب به ندرت توسط سازنده خودرو نوشته شده است، به احتمال زیاد هر گونه ضمانت نامه ای را که برای خودرو دارید باطل می کند. در نهایت تصمیم سازنده نیست که موتور را به حد خود برساند و اگر مشکلی پیش بیاید ممکن است خودتان برای بازسازی موتور هزینه کنید. شرکت نرم افزاری که نقشه را نوشته است نیز بعید است که این هزینه ها را پوشش دهد.

آیا ریمپ فقط برای خودروهای پرفورمنس است؟

ریمپ ایسیو می تواند عملکرد و اقتصاد را در اکثر انواع خودروها افزایش دهد. حتی خودرویی با موتور 1 لیتری می تواند قدرت خوبی را از ریمپ دریافت کند، به خصوص اگر دارای توربوشارژر باشد. اکثر خودروهای مدرن این روزها دارای یک توربو شارژر (یا سوپرشارژر) بر روی موتور هستند. یک موتور با مخلوط کردن سوخت فشرده با هوا کار می کند و سپس این مخلوط را در داخل سیلندرهای خود مشتعل می کند. توربوشارژرها و سوپرشارژرها تراکم سوخت را افزایش می دهند بنابراین اجازه می دهند سوخت بیشتری قبل از احتراق در داخل سیلندرها قرار گیرد.

سوخت بیشتر برابر است با قدرت بیشتر افزایش قدرت از این طریق به جای داشتن یک موتور بزرگتر، کارآمدتر است. انتشار گازهای گلخانه ای نیز بسیار کمتر است. به همین دلیل است که بیشتر شاهد موتورهای 3، 4 و 6 سیلندر و کمتر موتورهای 8، 10 و 12 سیلندر هستیم.
خودروهای تغییر نقشه زمانی بیشترین مزیت را دارند که یک توربوشارژر یا سوپرشارژر نصب شده باشد. زیرا تغییرات اصلی که در نرم افزار ایجاد می شود عبارتند از فشرده سازی سوخت، ترکیب سوخت/هوا و فشار تقویت کننده. ریمپ یک موتور تنفس طبیعی (موتور بدون توربوشارژر یا سوپرشارژر) به این معنی است که تنظیمات کمی وجود دارد. این بدان معنی است که شما احتمالاً افزایش قدرت زیادی دریافت نخواهید کرد.

آیا اقتصاد و عمکلرد افزایش خواهد یافت؟

این موارد بستگی به نحوه رانندگی شما دارد. در تئوری، بسیاری از موتورهای بازسازی شده قادر به دستیابی به اقتصاد مشابه با همان موتور در فرم از ریمپ شده هستند، و حتی گاهی اوقات می توانند کارایی بیشتری داشته باشند.

با این حال، احتیاط بزرگ این است که معمولاً فرصت استخراج افزایش قدرت از موتور وجود دارد. اکثر رانندگان – به ویژه رانندگانی که برای بازنگری موتورهای خود تلاش کرده‌اند- به احتمال زیاد از این قدرت اضافی استفاده می‌کنند، با شتاب گرفتن سریع‌تر در زمانی که فرصت پیش بیاید. در نتیجه احتمالاً سوخت بیشتری نسبت به قبل مصرف خواهند کرد. به هر حال، دلیل اصلی که اکثر مردم به دنبال ریمپ هستند برای افزایش عملکرد است.

دوره آموزش تعمیر دستگاه ECU از برندها مختلف در مرکز فنی و مهندسی تعمیرات تخصصی دکتر برد. بعد از آموزش در کلاس‌های تعمیر برد دستگاه ECU کارت طلایی پشتیبانی مادام العمر و گواهینامه‌ی معتبر دریافت خواهید کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
دیدگاه خود را بنویسید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

  1. شاملو گفته؛
    13:25 1402/06/22

    شرایط کلاس مجازی چجوریه

    • امین سراجی گفته؛
      14:36 1402/07/24

      با سلام
      میتوانید فرم داخل سایت پر کنید یا با شماره 02166927850 تماس بگیرید که هزینه مجازی دوره و مواردی که سوال دارید بپرسید .

    • امین سراجی گفته؛
      15:51 1402/07/24

      با سلام میتوانید فرم ماشوره رایگان داخل صفحه پر کنید یا با شماره تماس 02166927850 تماس بگیرید که سرفصل – هزینه و ساعت دوره مجازی بهتون اطلاع بدهند باتشکر

enemad-logo
کارشناسان ما حتما باهاتون تماس میگیرن